loader
BLOG

Idea a rzeczywistość, rynek e-commerce

Sklepy internetowe stoją coraz mocniej

sklepy internetowe stoją coraz mocniej

Z roku na rok rynek e-commerce się powiększa. Wyraźnie potwierdzają to liczby. Odsetek Internautów, którzy decydują się robić zakupy online zwiększył się między 2018 a 2019 rokiem z 56% na aż 63%. Okazuje się, że liczby te zwiększają się coraz bardziej. W związku z tym każda firma, która decyduje się sprzedawać w Internecie powinna mieć zarówno czy, jak i uszy szeroko otwarte na wszelkie zmiany. Rok 2019 pokazał, że tych jest naprawdę wiele. Widać to również w prognozach na rok 2020.

Wiesz jakie są nowe trendy w e-commerce?

Wiesz jakie są nowe trendy w e-commerce?

Postaramy się przekazać wam informację o trendach jakich spodziewamy się w roku 2020 w sposób naprawdę precyzyjny.

A może zastanawiałeś się nad tym, aby uwzględnić je w swoim biznesie? Jeśli uważasz, że są to ciekawostki, które nic nie znaczą, możesz być pewny, że czeka Cię internetowy niebyt. Oczywiście nie wszystkie trendy okażą się czymś więcej niż tylko chwilową modą, to bez wątpienia część z nich będzie wyznaczać kierunek rozwoju dla całej branży. Warto pamiętać, że w handlu online czas toczy się nieco inaczej niż w tradycyjnej sprzedaży. Okazuje się, że kilka miesięcy to naprawdę dużo. Lata można z kolei porównać nawet z kilkoma epokami. W związku z tym zawsze należy trzymać rękę na pulsie, a także regularnie sprawdzać, czym może nas zaskoczyć rynek e-commerce. Prowadząc sklep internetowy, posiadanie informacji z pierwszej ręki jest bardzo istotne dla Twojego biznesu.

Jakich niespodzianek należy się spodziewać w roku 2020?

Jakich niespodzianek należy się spodziewać w roku 2020?

Większość tego co można powiedzieć o e-commerce i o przewidywalności sprzedaży można zamknąć w stwierdzeniu "się zobaczy", jest jednak kilka elementów, które są pewniakami i o nich poniżej.

Czatbot miejscem, w którym często dochodzi do styku na linii klient - sklep internetowy - sztuczna inteligencja okazują się być czatboty, które testowane są od naprawdę dawna. W 2019 roku wdrożone zostały powszechnie do działań firmowych. Okazuje się, że czatboty są niezwykle przydatne zarówno w małych, jak i średnich podmiotach. To właśnie one dają możliwość całodobowej obsługi klienta. Aby korzystać z czatbotów, nie trzeba zatrudniać nowego pracownika. Nie ma również konieczności kontrolowania zapytań, jakie kierują klienci. Czatbot świetnie sprawdza się w typowych sytuacjach. Doskonale radzi sobie z odpowiadaniem na najbardziej popularne pytania.

To prosty sposób na odciążenie pracowników. Tego działającego przez całą dobę specjalistę szczególnie docenimy zwłaszcza w okresie świątecznym. To wówczas sprzedaż jest niezwykle intensywna, co oczywiście sprawia, że pojawia się presja, a także zdenerwowanie wśród pracowników. Może to skutkować udzielaniem klientom niezbyt kulturalnych odpowiedzi.

Czatboty nie zmaga się z gorszymi dniami, nie jest narażony na pojawienie się frustracji. Nawet pod koniec naprawdę ciężkiego dnia poradzi sobie tak samo dobrze. Ciekawym jest to, że w tym samym czasie mogą obsługiwać kilku klientów. Bez wątpienia jest to cecha, która podnosi istotnie jakość tego rozwiązania.

Klientowi produkty podajemy na poduszkach

Klientowi produkty podajemy na poduszkach

Budowanie relacji Customer experience, czyli doświadczenie klient to trend, który zyskuje znaczenie już od dawna. Wydaje się, że w 2020 roku nie będzie on mniej ważny niż sam content marketing był istotny w roku 2019. Na podkreślenie zasługuje fakt, że właściciele firm są dzisiaj coraz bardziej świadomi tego, jak istotny dla klienta jest kontakt z marką. Zdają sobie również sprawę z tego, jak taka relacja kształtuje podejmowane w przyszłości decyzje zakupowe: czy klient zdecyduje się do nas wrócić, czy raczej postawi na inną ofertę? Co mu przypadło do gustu? W którym momencie zdecydował się zrezygnować ze świadczonych przez nas usług?

Bez wątpienia specjalista ds. customer experience stwierdziłby, że błędy mogą pojawić się na każdym etapie sprzedaży. W związku z tym znaczenie ma wszystko. Zwrócić uwagę należy na obsługę, ceny usługi/produktu, możliwość szybkiego nawiązania kontaktu z konsultantem. Obecnie jeszcze bardziej niż kilka lat temu trzeba wzbudzać zaufanie klienta. Należy okazywać mu życzliwość, a także podążać za tym, co wpisuje się w jego gust.

Punkty, w których można odbierać paczki.

Punkty, w których można odbierać paczki.

Lata ubiegłe to czas, kiedy mówiono o naprawdę intensywnym wzroście liczby przesyłek kurierskich, które dostarczane były pod wskazany adres. Od pewnego czasu obserwuje się jednak nasilanie trendu polegającego na tym, że klienci wybierają samodzielny odbiór paczek w stacjonarnych punktach odbioru. Polacy naprawdę chętnie decydują się na zakupy w Internecie. Okazuje się jednak, że codzienne obowiązki jakie na nich ciążą sprawiają, że zgranie się z kurierem często okazuje się niemożliwe. Problem ten zauważyły firmy, którym dzisiaj zawdzięczamy rewolucję w odbiorze paczek.

Każdego roku coraz więcej firm decyduje się na współpracę z podmiotami, które zajmują się wydawaniem paczek klientom. Klienci mają nie tylko możliwość odbioru paczki w punkcie. Kryterium, które nadal decyduje w dużym stopniu o wyborze miejsca zakupu okazuje się być cena. Znaczna część kupujących stawia na sklepy, w których albo za wysyłkę nie muszą płacić wcale, albo zapłacą naprawdę niewiele. Idealnie potwierdza to Dzień Darmowej Dostawy, który w przypadku sprzedaży internetowej okazuje się być dniem dużo większej aktywności.

Jeśli w 2020 roku planujesz wprowadzić u siebie możliwość odbioru paczki w paczkomacie, pamiętaj o tym, aby wybrać profesjonalną firmę kurierską. To bowiem w dużej mierze właśnie od niej zależy to, jak będzie przebiegał cały proces nie tylko wysyłek, ale również ewentualnych zwrotów.

Wyszukiwarka google nadal na tronie

wyszukiwarka google nadal na tronie

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google z pewnością nikogo dziś nie dziwi to, że sklepy internetowe są w stanie zrobić niemalże wszystko, aby zająć jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Okazuje się bowiem, że różnica między liczbą wejść na strony z pozycji od pierwszej do trzeciej, a tymi zajmującymi dalsze miejsca jest bardzo istotna. W związku z tym okazuje się, że naprawdę jest o co walczyć. Internauci coraz częściej decydują się na korzystanie z interfejsu głosowego.

Oferuje go między innymi Asystent Google. Komunikacja z nim obecnie naprawdę mocno przypomina zwykłe, prawdziwe rozmowy. W efekcie tekst, który mówimy do asystenta powinien mieć naturalną formę. Jak to wygląda w praktyce? Jeśli naszym celem jest znalezienie sklepu z zabawkami dla dzieci w Krakowie, zadać należy pytanie „Gdzie w Krakowie znajdę sklep z zabawkami dla dzieci?”. Oznacza to tyle, że wyszukiwarkę zapytamy dokładnie tak samo, jak osobę, którą możemy spotkać na ulicy.

KATEGORIE:

NAJCZĘŚCIEJ SZUKANE:

OFERTA

Chcesz zareklamować swój  sklep na naszym portalu? Napisz do nas na adres mailowy oferta@himal-outlet.pl i zapytaj o ofertę dostosowaną do twojego sklepu internetowego.

  • możesz mieć swoją stronę reklamową w naszym portalu
  • możesz mieć baner reklamowy na naszym blogu
  • możesz mieć artykuł sponsorowany na naszym blogu
  • możesz mieć popup na stronie bloga

To z czego skorzystasz zależy od ciebie i tego czego w danym momencie potrzebujesz. Rekomendujemy wszystkie aktywności bo efekty są wtedy największe.

INNI KLIKALI W